Ao longo deste post, poderemos ver a proposta dun
proxecto destinado a traballar en educación infantil, o desenvolvemento dos
sentimentos estéticos. Partimos da obra que eliximos para traballar, “El pez que sonreía”, como xa vimos
en post anteriores, pódese relacionar coa arte e coa educación visual, polas
imaxes que ofrece, por este motivo, decidimos traballar
a ilustración de contos. Pensamos que a ilustración é unha boa ferramenta para
desenvolver no alumnado a capacidade de expresión dos sentimentos.
DESENVOLVEMENTO DO PROXECTO
Agrupamento: pequenos grupos, cada grupo de nenos e nenas ilustrará unha parte do conto.
Temporalización: este proxecto está previsto para desenvolverse no
transcurso dunha semana, concretamente nas sesións da tarde, podendo abarcar de
hora e media a dúas horas diarias dependendo das necesidades do alumando.
Obxectivos:
ü
Fomentar
unha actitude reflexiva e crítica ante a produción artística e ante o ensino da
expresión plástica e visual.
ü
Interiorizar,
incorporar e valorar o debuxo como unha verdadeira ferramenta de expresión.
ü
Valorar a estética dos obxectos que nos rodean na
vida diaria.
ü
Aprender a xerar unha estética persoal ao marxe da
convección e os modelos establecidos.
ü
Adquirir
estratexias para ilustrar textos, tendo en conta o imaxinario do neno/a.
ü
Adquirir formas de facer abertas que non buscan un
único resultado se non que son froito da proba, da observación, da
experimentación… para chegar ao noso resultado propio e persoal.
ü
Valorar as producións persoais e afastarse da idea
do resultado único.
Desenvolvemento:
Actividade 1: Lectura do conto “El pez que sonreía”
Comezaremos este proxecto lendo este conto e observando
as súas marabillosas imaxes, na asemblea. Unha vez rematado, propoñeremos ao
alumando que comparta o que sentiu ao ler o libro, que lles pareceu, se lles
gustou ou non. Por último, deixariamos o libro no recanto da asemblea para que
os nenos e nenas o empregaran sempre que quixeran ou o necesitaran.
Actividade 2: Elaboración do noso propio conto
A partir do conto “El pez que sonreía”, decidimos ilustrar
outro conto, o cal tamén contaría con un peixe como personaxe protagonista. Eliximos
un conto ruso, de tradición oral que trata tamén sobre valores, neste caso
fomenta o valor de apreciar o que temos e non ser ten materialistas e querer
abarcalo todo. O conto di así:
Para facer as ilustracións, dividiriámonos en pequenos
grupos, de tres ou catro persoas, e cada grupo ilustraría unha parte do conto.
Para isto empregaríamos o seguinte material: cartolinas
tamaño A3, lapis de cores, ceras,
témperas, botóns, goma eva, abelorios, plastilina, elementos naturais como
pequenas ramas de árbores e diversos materiais de refugallo (botellas de
plástico, tapóns, anacos de teas, cortiza, …
As ilustracións ocuparían a totalidade das cartolinas
tamaño A3 e nelas iría incluído o texto.
A
continuación, vemos o posible resultado deste conto:
Actividade 3: Exposición e lectura do noso conto
Para rematar o proxecto, pensamos en colgar o noso conto
no corredor, a modo de exposición, para que todos os nenos e nenas do centro
puideran observalo e lelo sempre que quixeran. Tamén aproveitaríamos para
comparalo co conto de “El pez que sonreía” e ver que semellanzas e diferenzas
atopamos entre os dous contos.
Conclusión:
Pensamos que este proxecto pode
ser de gran utilidade en educación infantil, non só para a educación dos
sentimentos estéticos como xa comentamos, se non tamén para desenvolver nos
nenos e nenas a creatividade e imaxinación, pois estes terían que ilustrar o
conto so a partir do texto. Tamén pensamos que tería bastante éxito, pois aos
nenos e nenas gústalles experimentar con diversos tipos de materiais e con este
proxecto damos esa oportunidade, ademais de deixarlles investigar e decidir o
tipo de materiais a empregar así como tamén o deseño da ilustración. Cremos que
sería un proxecto motivador e ameno para realizar en educación infantil.
Webgrafía:
http://www.ciudadseva.com/textos/cuentos/rus/puchkin/el_pescador_y_el_pez_dorado.htm (Recuperado o 10 de Maio de 2014)
García Urrabieta, Rocío
González Villarmea, Marta
Raposo Corredoira, Jéssica
Rego Conde, Laura
No hay comentarios:
Publicar un comentario