Coa seguinte publicación pretendemos relacionar o noso
albúm A Cincenta con outras
manifestacións artísticas. Como poderemos comprobar máis adiante son numerosas
as manifestacións atopadas, das cales facemos un breve comentario e engadimos
un enlace web para poder visualizalas.
Antes de comezar, queremos dar unha serie de razóns polas
que se usa a literatura infantil como recurso para o acercamento á cultura
visual no alumnado de infantil. Segundo Lobato e Hoster (2011), a primeira
razón é debido ás deficiencias atopadas nos materiais editoriais empregados nas
aulas, estes necesitan ter máis significado para os nenos e nenas e non
presentarse como algo illado. A segunda é que estes albúms proporcionan unha
calidade excelente para traballar tanto a comunicación visual como a plástica.
Debe ser traballada dende un enfoque lúdico-creativo para conseguir que os
alumnos/as constrúan a súa identidade, xa que son magníficos estímulos para
conseguilo.
A Cincenta atopámola relacionada con diversas
manifestacións artísticas, as cales comentamos de forma resumida a
continuación.
Tamén hai musicais
dedicados a esta obra, por exemplo unha adaptación moderna de Fernando Castro no Teatro Nacional. O montaxe é espectacular, teñen un vestiario coidado, moitas luces, a música de Alejandro
Ramírez Rojas, os efectos do son e moitos elementos que fan que sexa un
espectáculo cunha calidade excelente.
No seguinte enlace podedes ver un pequeno fragmento:
A continuación engadimos diversas obras pictóricas da
Cincenta de tres ilustradores diferentes a Innocenti.
As súas imaxes mostran o mundo de Disney, xa que o
castelo é moi similar ó de Disneyworld. A vestimenta dos personaxes dista moito
da que atopamos nas ilustracións de Innocenti, xa que na de Kinkade a forma de
vestir é de princesas Disney, mentres que a de Innocenti é a típica dos anos
vinte dándolle ós personaxes glamour. No tocante á paisaxe tamén resulta
diferente, na de Innocenti esta pertence á cidade de Londres e na outra é un
lugar fantástico.
Estas son as que máis chaman a atención e máis lle gustan
ós nenos e nenas.
Comparándoa coa obra de Innocenti podemos ver que en
ámbalas imaxes a Cincenta ten unha vestimenta similar, pero no referente á
actitude corporal e ó seu físico podemos apreciar que a de Innocenti é unha
rapaza pertencente á unha familia adiñeirada e na de Everett móstrase unha nena
máis humilde e menor idade.
O alumnado de infantil grazas a todas estas manifestacións
artísticas chegará a desenvolver o seu sentimento estético. A
interdisciplinaridade é unha das características da literatura infantil, e
grazas a ela conseguiremos provocar o gusto pola poesía, teatro, pintura e
demais manifestacións nos máis pequenos/as. Consideramos este punto algo
fundamental para que poidan ter un desenvolvemento integral, conseguir que
sexan máis creativos, críticos e lles poida ser útil para o seu futuro.
Outras obras que tamén relacionan a literatura e a
ilustración con outra arte, poden ser:
A bela dormente do bosque de Charles Perrault e como ilustrador José M. Lavarello.
Este é un conto de fadas popular europeo nacido da tradición oral, a versión
máis coñecida é a de Charles Perrault no libro Contos de Mamá Ganso (1967).
O gato
con botas é outra obra de
Perrault, escollemos a versión da editorial Colihue. Nela a ilustradora é Mima
Castro e podemos traballar moito coas cores, as formas, etc.
Brancaneves
dos irmáns Grimm coas ilustracións
de Iban Barrenetxea. Este é o mesmo conto orixinal, pero ambientase nos países
nórdicos e as imaxes son diferentes ás que estamos acostumados a ver.
As imaxes proporcionan e contan pasaxes do conto que non
aparecen referidos no texto. Polo tanto estamos ante un libro na que as partes
textuais e gráficas se complementan moi ben.
Ilustrado por Óscar Saúl Rojas. É a historia tradicional de Perrault, traducida por Graciela Montes. Con esta obra podemos traballar o debuxo, xa que as ilustracións non son as tradicionais.
Perrault, Ch. (2012). La
bella durmiente del bosque. Parramón Paidotribo S.L.
Perrault, Ch. (2003). O
gato con botas. Colihue.
Grimm, J. e Grimm, W. Blancanieves.
Nórdica libros.
Perrault, Ch. (1999). Caperucita
roja. Las hadas. Los cuentos de Perrault.
Gramón-Colihue.
Lobato, M. e Hoster, B. (2011). Acercamiento a los museos, al arte y al artista a través del albúm
ilustrado. Educación artística: Revista de investigación.
Artigo dispoñible en: http://ojs.uv.es/index.php/eari/article/view/2516/2065
Arias López, María
Castiñeira López, María José
Díaz Armesto, Goretti
No hay comentarios:
Publicar un comentario