Nesta publicación engadimos unha serie de actividades
para traballar nas aulas de infantil o conto da Cincenta. Consideramos que esta
obra ambientada nos anos 20 é unha nova forma de ver o clásico conto ó que
estamos acostumados. Por este motivo, deseñamos unhas actividades de carácter
lúdico para coñecer un pouco máis o característico desta nova obra que moita
xente non coñece.
Os contos tradicionais non soamente axudan a medrar a
nivel literario e lingüístico, senón tamén de forma artística. Nesta edición
que eliximos, preséntanse unhas imaxes de excelente calidade. Por este motivo
prestaremos especial atención a esta manifestación artística.
Ademais de permitirnos traballar a creatividade,a
imaxinación ou a fantasía, tamén é un bo recurso para traballar certos valores
que son de gran importancia na nosa sociedade. Entre eles o compañeirismo, o
respecto, a amizade, a diversidade, as desigualdades, etc. Permitindo traballar
tamén en moitos momentos certas emocións e sentimentos, como os celos ou o
amor.
Os obxectivos
que pretendemos acadar coa realización das diferentes actividades son:
-
Valorar
as diferentes creacións dos compañeiros e as propias.
-
Coñecer
os diferentes valores que están presentes na obra.
-
Traballar
os valores positivos para aprender a vivir en sociedade.
-
Coñecer
diferentes técnicas artísticas.
-
Desenvolver
a imaxinación e a creatividade artística.
-
Coñecer
diferentes formas de representacións.
-
Empregar
o debuxo como medio para expresarse.
-
Observar
diferentes obras pictóricas baseadas no mesmo conto.
-
Acercarse
á obra como unha forma de expresión artística.
-
Dramatizar
o conto tradicional.
-
Desenvolver
as capacidades artísticas.
As actividades están deseñadas para que sexan realizadas
en tres semanas, cada día
empregaremos dúas horas aproximadamente. Seremos conscientes de que algún día
ese tempo poderase ver modificado, en función das necesidades que poidan
xurdir. Estas están dirixidas para nenos e nenas de 4 e 5 anos.
Os agrupamentos
serán de todo tipo, tanto en gran grupo (asemblea e obra de teatro), pequenos
grupos (realización de disfraces, recanto e conto) e individual (o cadro).
A continuación pasamos a describir as actividades deseñadas:
Actividade
1: Érase unha vez …
Tamén preguntaremos:
-
Coñeciades
este conto?
-
E os
debuxos do conto que vós coñecedes son iguais ca estes?
-
En qué
se diferencian?
-
Cal vos
gusta máis? Por qué?
Actividade
2: Taller de disfraces e complementos
A seguinte actividade consistirá en realizar disfraces
para caracterizarnos dos diferentes personaxes da historia. Para iso
empregaremos o seguinte material:
-
Bolsas
de plástico de diferentes cores
-
Tesoiras
-
Pegamento
-
Cartolinas
-
Pau
-
Teas
-
Papel
de seda
-
Grampadora
-
Lá
-
Cartón
-
Rotuladores
-
Plastilina
Para comezar faremos as diferentes vestimentas dos
personaxes coas bolsas de plástico, as cales iremos recortando segundo a forma
que lle queiramos dar e cunha grampadora fixando os complementos.
Faremos a coroa da fada madriña, gorro para os cocheiros
e pamelas para as mulleres, todas elas con cartolinas e cartóns.
Tamén faremos diferentes disfraces de ratos, lagartos,
unha cabaza, unha vasoira e un reloxo. Para eles empregaremos bolsas de cores,
paus, palla, cartóns e plastilina.
Os zapatos farémolos cunha tela á que botaremos
brillantina, esta tela recubrirá os zapatos da nena que represente á Cincenta.
A carroza farémola con cartón e decorarémola por fora con
pintura.
Actividade
3: ¡Facemos teatro!
Esta actividade consistirá en representar a obra da
Cincenta adaptada á idade dos nenos e nenas, empregando os materiais que
elaboramos na actividade anterior.
Cada neno/a será un personaxe e terá que caracterizarse e
comportarse como tal. Á obra estarán invitadas as familias que poderán gozar desta
magnífica interpretación.
Actividade
4: A nosa Cincenta particular
Para realizar esta actividade necesitamos os seguintes
materiais:
-
Lenzos
-
Pinturas
-
Pinceis
-
Vasos
-
Auga
-
Paleta
Nesta ocasión seremos artistas deixando voar a
imaxinación e creatividade dos nenos e nenas. Cada un/unha pintará a súa Cincenta particular,
caracterizándoa do xeito que a eles lles gustaría que fose. Nalgúns casos será
moi similar á que coñecemos, pero noutros os nenos e nenas pode que queiran modificar
algunha característica da protagonista. Ademais de debuxar á protagonista
poden recrear o ambiente que a eles lles
guste máis.
Esta actividade considerámola esencial e moi importante
para interpretar o que máis lles gustou do conto.
Actividade
5: O recanto fantástico
Consideramos moi importante a actividade lúdica nestas
idades, por iso queremos que na aula estea presente un lugar para poder xogar,
experimentar e facer moitas actividades relacionadas coa Cincenta.
Para iso habilitaremos un recanto no que haberá materiais
como:
-
Disfraces
-
Variñas
máxicas
-
Xoias
-
Zapatos
-
Trapos
-
Instrumentos
musicais
-
Etc.
A entrada a dito recanto será a fachada do pazo do
príncipe, o cal realizaremos con cartón e pinturas.
Actividade
6: O noso conto
Para rematar coas actividades elaboraremos o noso propio
conto, o cal iremos ilustrando.
Para comezar, a mestra collerá un papel e bolígrafo para
ir recollendo tódalas aportacións realizadas polo alumnado. Estes irán narrando
unha historia que terá como protagonista a Cincenta, pero que modificará a
acción orixinal do conto. Posteriormente a mestra repartirá cada escena a un
alumno/a para que a debuxe como a el lle guste máis.
Os debuxos serán feitos con diferentes técnicas, dende un
debuxo con lapis e cores de madeira ata o emprego das témperas e as mans para
realizar o castelo.
Para finalizar encadernarase o conto, o cal quedará como
outra obra máis que formará parte da biblioteca de aula.
Para concluír dicir que consideramos que as actividades
lograrán que os máis pequenos gocen realizándoas e esperten o seu interese polas
diferentes manifestacións artísticas. Ademais traballaremos a súa imaxinación e
creatividade, sendo estes factores esenciais para o seu futuro.
Estas actividades son ideais para traballar en infantil,
e ademais permiten traballar moitos aspectos importantes, non soamente a arte.
Arias
López, María
Castiñeira
López, María José
Díaz Armesto, Goretti
No hay comentarios:
Publicar un comentario